Alhamdulillah, alhamdulillah..

si kecil Haikal yang istimewa

Puji-pujian semestinya milik Allah SWT, selaku penguasa perbendaharaan di langit dan di bumi. Dialah al-Wahhab, yang sentiasa melimpahkan berbagai nikmat tanpa dihitung-hitung. Dengan nikmat-nikmat yang dikurniakan ini, maka kita semua dapat menjalani kehidupan dengan selesa dan menyenangkan. 

Malahan perbendaharaan disisi-Nya tidak pernah berkurang, walaupun setiap detik diagih-agih kepada makhluk yang bertebaran di atas muka bumi ini. Setiap makhluk mendapat bahagian masing-masing sebagaimana yang telah ditetapkan dan dijanjikan sejak azali.

Katakanlah "alhamdulillah" duhai teman-teman, di atas kemurahan dan kasih sayang-Nya yang tidak pernah berkurang. Mudah-mudahan tercatat ganjaran pahala dek ulas bibir melantunkan zikir kepada-Nya. 

Alhamdulillah, alhamdulillah.

"Dan sesungguhnya Kami telah memuliakan anak-anak Adam; dan Kami telah beri mereka menggunakan berbagai-bagai kenderaan di darat dan di laut; dan Kami telah memberikan rezeki kepada mereka dari benda-benda yang baik-baik serta Kami telah lebihkan mereka dengan selebih-lebihnya atas banyak makhluk-makhluk yang telah Kami ciptakan." (Al-Israa' :70)

Subscribe to receive free email updates: